Skyforge
Co od hry očekávat
aneb hra více tváří

Ti z vás, kteří prahnou po volném módním stylu a při tom všem zabíjení musí prostě nějak být šik, začínají přemýšlet o registraci. Ovšem ta většina z vás chce od hry něco víc než slušivý obleček. Zmínil jsem se o tom, že nemáme rádi ztrátu času s dalšími postavami. Ve Skyforge je na jeden účet pouze jediná postava a má to svůj důvod. Jediná postava totiž může kdykoliv, kdekoli být čímkoli. Hned vysvětlím. Zavilý veterán zná situaci, kdy se boj neobejde bez tanka nebo supporta. Ve Skyforge není problém. Stačí na chvilku odejít z boje, vyměnit classu a ihned se jde na věc! Pro začátek máte Paladina(tank) Cryomancera(DPS) a Lightbringera(support). Postupným plněním provincií(dungeonů) získáte nové postavy. Navíc veškeré staty, které máte se mezi classami sdílejí, tudíž i s nově získanou postavou lze okamžitě vyrazit na výpravu do vyšších sfér.
Hromada postav, ztráta času levelováním a zbytečným utrácením za tunu věcí a equip? Na to rychle zapomeňte! Skyforge vám dá s vývojem postavy tak volnou ruku, jak jen to jde. Brnění typu "temný rytíř" "drakobijec" ani "hrdý ochránce" nehledejte. Mrkněme se po něčem vkusnějším. Co takhle mikina s kapucí a tepláky? Nic elegantního? Oblek a kravata to napraví nebo jste spíše na bederní roušky? Váš vzhled nijak neovlivňuje schopnosti ani sílu postavy. Od toho tu jsou speciální kameny a šperky jako náhrdelník nebo prsten.

Co však musím vytknout je obtížnost a zdlouhavé honění za vyšší silou. Pokud plánujete pomáhat kamarádovi(umožněno po dokončení questu v Okki Island), pak si to rozmyslete. Hra vás v týmu nebude šetřit. Obtížnost vyletí nečekaně vysoko a nepřátelé, kteří padali jako švestky, mají mnohem tužší kořínek. Jakožto jeden z ostřílenců v RPG žánru jsem se nedal a bosse na pátý pokus úspěšně zabil.
Hra vás nevodí za ručičku ani co se týče úkolů. Pokud jde o quest typu: ,,Prozkoumej/Vykliď/Vyčisti/Najdi v..." nebudete mít problém, protože kam jít je často samotný název questu. Problém nastává v situacích jako: ,,Zabij 20 "takových" nepřátel."
- a) Pokud nevíte, kde daný nepřítel je, máte velký pech.
- b) Jména jsou psána obecně. Tím myslím, že v dungu je rozepsané méno nepřítele dost podrobně, ale v questu máte jedno slovo. Navíc když zjistíte, že máte z nějakého důvodu 3/20 hotových, začíná další show na odhalení, kdo je kdo.
Tohle je zřejmě to nejhorší, co bych hře vytkl. Co se týče provincií, kromě malých dungů lze nalézt něco jako raid nebo open world s více lokálními questy. Z tohoto open worldu se lze kdykoliv přepravit do dungu, raidu nebo zpět do města. Doporučuji je plnit, protože za sesbírané body si můžete výrazně navýšit sílu.
To by bylo pro celou recenzi vše. Bye-bye.